Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

“Cimrilik” yüzünden boşanma davası! Yargıtay’dan dikkat çeken karar

Yargıtay, aşırı cimri eşin davranışlarını boşanma sebebi olarak kabul etti. İşte ayrıntılar…

Yargıtay, aşırı cimri eşin davranışlarını boşanma sebebi olarak kabul etti.

Bir birey, eşinin cimriliğinden dolayı yaşadığı sıkıntıları mahkemeye taşıdı ve Yargıtay’dan emsal niteliğinde bir karar çıktı. Eşinin evdeki temel ihtiyaçların karşılanmaması ve sürekli eleştirilerin hedefi olması, boşanma davasının temel sebeplerinden biri oldu.

Dava dosyasında, eşinin sürekli olarak ‘banyonun ışığını çok yaktın’, ‘sifonu neden çektin?’ gibi ifadelerle baskı yaptığına dair ifadeler yer aldı. Bu tür davranışlar, Yargıtay tarafından boşanma ve maddi tazminat için yeterli bir gerekçe olarak değerlendirildi.

K.L. isimli genç kadın, yaşanan bu olumsuzluklar nedeniyle Aile Mahkemesi’ne başvurdu. Eşiyle yaşadığı evin, misafir kabul edilemeyecek kadar kötü şartlarda olduğunu ve sürekli kısıtlamalara maruz kaldığını belirtti.

Kadın, eşinin gıda alışverişine bile kısıtlama getirdiğini ve temel ihtiyaçların sağlanmadığını ifade etti. Bir patates bile kalmadığında, gerekli gıda malzemesi ve temizlik ürünlerini almaktan kaçındığını vurguladı.

Boşanma talebinin yanı sıra, aylık 1500 TL maddi destek ve toplamda 80 bin TL tutarında tazminat talep etti. Yargıtay, bu kararıyla toplumsal normlara da bir mesaj vermiş oldu.

Yerel halk, Yargıtay’ın bu kararını farklı şekillerde yorumladı. Ancak genel kanı, bu tür durumların gelecekteki davalarda emsal teşkil edeceği yönünde oldu.