Türkiye, 1 Nisan 2016’dan itibaren 4,5G teknolojisini kullanmaya başlamasıyla birlikte, yerli üretim konusunda önemli bir adım atmış oldu. Bu süreçte, yerli şirketlerin geliştirdiği çözümler ve teknolojiler, sektördeki rekabeti artırarak Türkiye’nin dijital altyapısını güçlendirdi.
Geçtiğimiz yıl sonu itibarıyla, 4,5G’de yerlilik oranı yüzde 51’e çıkarak belirlenen yüzde 45’lik hedefin aşılması, ülke genelinde büyük bir memnuniyet yarattı. Bu başarı, yerli teknoloji üretiminin ne denli önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.
Şimdi, 5G teknolojisine geçiş sürecinde de benzer bir başarıyı yakalamak adına çalışmalar hız kazanıyor. 5G’nin sunduğu yüksek hız ve düşük gecikme süreleri, birçok sektörde devrim niteliğinde yenilikleri beraberinde getirecek.
Türkiye’nin bu alandaki hedefleri, yerli üretim ve inovasyonu teşvik ederek, uluslararası arenada da rekabetçi bir konum elde etmek üzerine kurulu. 5G ile birlikte, daha akıllı şehirler, gelişmiş sağlık hizmetleri ve endüstriyel otomasyon gibi birçok alanda yeni fırsatlar kapıda.
