İsrail Dışişleri Bakanı Gideon Saar, Beyrut yönetimi ile yapılan yeni anlaşmanın ardından dikkat çekici bir açıklama yaptı.
Saar, ABD’nin arabuluculuğunda imzalanan çerçeve anlaşmanın önemine değinerek, Hizbullah’ın silahsızlandırılmadığı sürece işgalin devam edeceğini belirtti.
Bu ifade, bölgedeki gerilimi artırma potansiyeli taşıyor ve Lübnan ile İsrail arasındaki ilişkilerin ne denli hassas olduğunu gözler önüne seriyor.
İsrail’in bu tutumu, Hizbullah’ın silahlı gücünü tehdit olarak gördüğünü gösterirken, bölgede barışın sağlanması adına atılacak adımların ne kadar zor olacağını da ortaya koyuyor.
