Yükseköğretim Kurumları Sınavı sırasında, yapay zeka kullanarak kopya çekmeye çalışan bir öğrenci, sınav gözetmenleri tarafından yakalandı. 21 Haziran tarihinde İstanbul’da yapılan Alan Yeterlilik Testi’nde, sınav salonuna cep telefonunu soktuğu belirlenen genç, kopya çekerken tespit edildi.
İlk belirlemelere göre, adı açıklanmayan 20 yaşındaki genç, sınav esnasında telefonunu kullanarak soruların fotoğraflarını çekti ve bu görüntüleri yapay zeka uygulamasına gönderdi. Gözetmenlerin dikkati sayesinde, sınav süresi sona ermeden önce durumu fark edildi ve öğrenci üst aramasına alındı.
Yapılan aramada, gencin cep telefonuna el konuldu. Olayın ardından İstanbul Anadolu Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma başlatıldı ve genç, gözaltına alındı. Savcılığa sevk edilen öğrencinin ifadesinde, cep telefonunu sınavda kullanma isteğinin anlık bir karar olduğunu söyledi.
Öğrenci, ifadesinde cep telefonunu şortunun içine sakladığını ve sınav sırasında soruların fotoğraflarını çekmeyi aklına koyduğunu belirtti. Ancak, sınavda yakalanınca pişman olduğunu ifade ederek, niyetinin kopya çekmek olmadığını savundu.
Mahkeme, student’in ‘Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanuna Muhalefet’ suçundan tutuklanmasına karar verdi. Şu an cezaevinde bulunan genç, bu olayın ardından pişmanlığını dile getirdi.
